El Turno

Antes de cada turno, el jugador tira los dados, y todo el mundo recibe los recursos ganados (aun si otro jugador ha tirado los dados). Si tira un 7, se resuelva y luego vuelve a tirar.

Si el jugador activo quiere jugar una carta de progreso, tiene que jugarla antes de tirar los dados, aun que sólo se resuelva después de los dados y la distributión de recursos. Todo este se considera parte de los dados, no del turno del jugador.

Después de los dados, después de los recursos, después de la resolución de una carta de progreso, sólo ahora empieza el turno del jugador. Durante su turno, el y todos los otros jugadores pueden cambiar con el banco, mercantes, y otros jugadores, y pueden construir cosas y hacer acciones.

Si hay conflicto en construir o actuar - dos jugadores quieren construir en el mismo lugar - la prioridad empieza con el jugador activo y circula en orden.

Al final de tu turno, pasa los dados para señalar que ya has acabado.

The Turn

Before each player takes his turn, he rolls the dice, and everybody gets any resources they earned. Everyone get resources from their villages and cities even if another player rolled the dice. If he rolls a 7, he will need to resolve the Robber and then roll again for production, and this may happen repeatedly.

If he wishes to play a Progress card, he must play it before rolling the dice, even though it only takes effect after the dice roll and the distribution of resources. It's still considered part of the dice-rolling, not the player's turn.

After the dice have been rolled and possibly re-rolled, after the resources have been paid, even after a Progress card has been resolved, only then does a player's turn begin. During a player's turn, he and all the other players can perform all actions: trading with other players, the bank, or merchants, and spending resources to build things or perform actions.

If there is a conflict while building or acting - two players want to build in the same place - the priority starts with the active player and follows in order.

Pass the dice at the end of your turn to signal that you're done.