Pesca

Cuando construyes un pueblo en un cabo - una esquina costera con dos mares - recibes un coto de pesca al azar.

Cuando sale el número del coto, puedes robar una ficha de pescado al azar - solamente una, aun si el pueblo ya es ciudad. Estas fichas muestran un, dos o tres pescados. Si robas la bota, no recibes ningún pescado - devuelvela al mar.

En cualquiera turno, puedes vender pescados a la lonja, o cambiarlos con otros jugadores.

El Tiburón bloquea la pesca en un coto, hasta que viene un barco para hacerlo fuir.

Fishing

When you build a village on a cape - an intersection where one land tile meets two sea tiles - you automatically get a random fishing ground tile.

When the number on this tile is rolled, draw a fish tile at random - just one, even if the village has become a city. These fish tiles show one, two or three fish. If you get the old boot, you get no fish - throw it back!

On any turn, you may sell fish as described in the Fish market, or exchange them with other players.

The Shark blocks fishing in one fishing ground until driven away by a boat.